Opublikowano:

Ile kosztuje sklep internetowy?

Nie da się niestety odpowiedzieć na pytanie z tytułu bez przyjęcia kilku założeń. Nie wiedząc bowiem nic o oczekiwaniach właściciela od swojego przyszłego sklepu, można jedynie powiedzieć, że koszt ten będzie się wahał od zera do dość kosmicznych kwot. Spróbujmy więc dojść do bardziej realnej wyceny.

Kluczowy jest obrót

Praktycznie w każdym modelu rozliczeniowym kluczowy jest obrót, czy też inaczej – wielkość naszego sklepu. Jeśli wybierzemy platformę opartą na prowizji od każdej sprzedaży – tak jak na popularnym Allegro – to każda przeprowadzona transakcja oznacza konkretne kwoty (rzędu kilku-kilkunastu procent od wartości transakcji), które musimy oddać do pośrednika. A zatem – przy zerowej sprzedaży, teoretycznie nie powinniśmy ponieść żadnych kosztów, w praktyce jednak cenniki często uwzględniają różnego rodzaju opłaty „utrzymaniowe”. Jeśli wybraliśmy sklep na abonament , taki jak oferuje sky-shop to teoretycznie nie ma wprost korelacji ponoszonych kosztów z niezbędnymi opłatami, jednak na ogół każda platforma ma w ofercie kilka różnych pakietów usług. Tym samym o ile na początku zapewne wystarczy nam najtańszy, to po jakimś czasie, aby sprawnie obsłużyć tak dużą liczbę transakcji warto będzie przejść na wyższy pakiet. Za każdym razem jednak będzie to nasza decyzja i jeśli wystarcza nam funkcjonalność niższego pakietu, to możemy utrzymać podobny koszt funkcjonowania sklepu (początkowo będzie to zapewne kilkanaście lub kilkadziesiąt złotych miesięcznie) bez względu na to, ile sztuk danego towaru sprzedamy.

Jak płacić mniej?

Prowadząc sklep internetowy trudno liczyć na zerowe koszty działalności. Warto jednak wybrać ofertę jak najlepiej dopasowaną do naszych potrzeb. Zróbmy więc listę funkcjonalności, które potrzebujemy i sprawdźmy, jaki jest ich realny koszt. Czasem np. lepiej jest wybrać niższy pakiet usług i dobrać do niej jedną, niezbędną nam funkcjonalność z wyższego pakietu niż od razu zamawiać droższą opcję – z czasem pewnie i tak przejdziemy na wyższy zakres usług, jednak nie musimy tego robić od początku. Szukajmy też zniżek – często możemy liczyć na darmowe okresy próbne lub rabaty na abonament. Szczególnie w początkowym okresie funkcjonowania starajmy się szukać takich okazji, a zaoszczędzone pieniądze zainwestować w nasz sklep online i jego rozwój.

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *